Az árfigyelő bekapcsolásához adja meg nevét és e-mail címét:
Név:

E-mail cím:

Minimum értesítési szint:
Ft

  • 2019.07.20.
  • Alfa Romeo

Sportautókat megszégyenítő SUV

Egy szabadidő-autó módosított Ferrari-motorral, és megdöbbentően jó vezetési élménnyel. A Stelvio QV-val olyat húzott az Alfa, amire egyáltalán nem számítottunk. Páratlan a kategóriájában.

Egy SUV, ami letépi a fejed. Egy családi autó, ami úgy tapad az M0-felhajtó éles kanyarjában, mintha egy sportkocsi volna. Ott virít az Alfa Romeo-jel elöl, oldalt pedig a négylevelű lóhere – a quadrifoglio verde (QV).

A 4C-t a családi autóval kilőttük, és nem, nem is a Guilia modellről van szó. A tudathasadásos Stelvio Quadrifoglio a megoldás, amiről korábban leginkább csak azt tudtuk, hogy jó ideig a legfürgébb SUV modellként sokáig tartotta a rekordot a Nürburgringen (7:52).

Egy erős és sportos SUV. Jó, gyakorlatilag minden prémiummárkának van ilyen a kínálatban, akkor ez miért különleges? Azért, mert ez tényleg úgy mozog, úgy szaggat, olyan hangélményt nyújt, mint egy igazi sportautó. Volt némi segítsége hozzá a rokonságból, az orrában ugyanis egy erősen módosított Ferrari-motor dübörög. Meglepődni nem szégyen, mi is azt tettük.

A visszapillantók árnyékában nagyra nőtt négylevelű lóherék mellett elég sok árulkodó részlet van a legizmosabb Alfa szabadidő-autó külsején. Ott van mindjárt a négy 20 col méretű könnyűfém felni, amelyek alig töltik ki a méretes sárvédőíveket, de így is gyönyörűek és mívesek, és láttatni engedik a hatalmast féktárcsákat és a sárga nyerget maguk mögött. Utóbbi szín 160 ezer forintos felárat jelent a feketéhez képest, de nem ez a szokatlan, hanem az, hogy felniből ez az egy van, hiába csapjuk ki az asztalra a vastag bukszát.

A 4,7 méter hosszú Stelvio Quadrifoglio eleje és hátulja is magáért beszél, nehéz eldönteni, honnan dögösebb. Elöl a hatalmas pajzs alakú hűtőrács mellett egyedi lökhárítókat kapott a Quadrifoglio, a géptetőt pedig szolid, de annál árulkodóbb karbon szellőztetők díszítik. Hátulról már álló helyzetben is hangosnak tűnik a lökhárítóba integrált, oldalanként két-két, egymáshoz képest eltolt magasságban kivezetett kipufogóvégződés. Tökéletes látvány bármely napszakban.

Az ülések elképesztően jól néznek ki az utastérben, igaz, ezért a látványért 1,2 millió forintot kell fizetnünk – ennyit érnek a Sparco karbonülései. Az, hogy a Sparco gyártó, csak a konfigurátorból derült ki, a karbon viszont kiszúrja a szemünket, mert az ülés egész odalát és háttámlát is kizárólag az borítja hátulról. Elképesztően jól mutatnak, és ha nem vagyunk nagyon túlsúlyosak, akkor szeretni is fogjuk őket, mert kellően jól tartanak. A hátsó sorban oldaltartás nincs sok, de az üléspozíció kellemes itt is, akárcsak a helykínálat. A csomagtér is használható méretű egy sportautóhoz képest: 499 literről 1600-ig bővíthető.

Nem mondhatjuk az Alfára, hogy spórolt volna a karbonborítással, mert találunk belőle még az ajtón a kilincsek körül elöl és hátul is, keresztben a műszerfalon, a fél középkonzolt is az borítja, sőt, 170 ezer forintért még a bőr és Alcantara borította kormány alsó részét is.

Ezeket leszámítva egyetlen dolog van még az utastérben, ami a jolly joker is egyben: a két óriási méretű, igazi alumíniumból készült váltófül a kormány mögött. Ekkora méretet tényleg csak igazi sportautókban látni: mindegy, mekkora a kormányszög, vagy mekkora erővel kapaszkodunk egy-egy kanyarban, ezzel nem lehet elhibázni a váltást. És miután kipróbáltuk, nem is akarjuk másra bízni azt.

Az utastér egyéb megoldásai jó közepes minőségről árulkodnak, az anyagminőséget nem vitte túlzásba az Alfa. Egy részlet viszont kifejezetten elszomorító már ránézésre is, ez pedig a médiarendszer kijelzője.

A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/07/10/teszt-alfa-romeo-stelvio-qv/