Az árfigyelő bekapcsolásához adja meg nevét és e-mail címét:
Név:

E-mail cím:

Minimum értesítési szint:
Ft

  • 2018.10.29.
  • Hyundai

A Hyundai Ioniq modellcsalád jövőre átfogó modellfrissítésen megy keresztül, amelynek során a villanyautó-változat hatótávja bővül ugyan, ám még így sem közelíti meg a Kona Electricet.

Amikor a Hyundai Ioniq két éve megjelent a piacon, az iparág egyik legvonzóbb ajánlatát nyújtotta: NEDC szerint 280, a valósághoz közelebb álló amerikai EPA szerint 198 km-es hatótáv, versenyképes árazás és jóval nagyobb utas- és csomagtér, mint amit a Chevrolet Bolt, Nissan Leaf vagy a Chevrolet Bolt kínált. Viszont két év sem kellett hozzá, hogy mindez már kevésnek tűnjön a mai mezőnyben.

Tudja ezt jól a Hyundai is, ezért a vállalat jövőre az autó modellfrissítése kapcsán növelni fogja az akkumulátor kapacitását is. „Az Ioniq modellcsaládot az új modellévre továbbfejlesztjük majd, nagyobb akkumulátort kap” – mondta Gil Castillo, a Hyundai alternatív járműstratégiai részlegének vezetője a Kona Electric amerikai menetpróbáján. „Sokat fejlesztettünk rajta, de nem fogja megközelíteni a Kona hatótávját.”

Ahogyan Castillo a Kona Electric médiabemutatóján fogalmazott, az új villanyautóknak két kritériumnak kell megfelelniük: több, mint 320 km hatótáv és crossoveres kialakítás. Rámutatott: a Kia Niro plug-in hibrid kompakt kisterepjáró enyhén drágább és kevésbé hatékony, mint az azonos hajtáslánccal rendelkező Ioniq PHEV. Ez azt jelenti, hogy míg az Ioniq képes 63 km-t megtenni elektromos üzemben, addig a Niro csak 58-at. „Nem számít azonban, hogy az Ioniq hatékonyabb” – mondja Castillo. „Nem számít olyan sokat, mint a karosszéria felépítése, az sokkal fontosabb tényező.” Hiába minden dicséret, a Hyundai Ioniq plug-in hibridváltozatából csak feleannyi kelt el Amerikában, mint amennyit a Kia a Niro PHEV-ből értékesíteni tudott.

Viszont ezzel a nagyobb akkumulátorával is nehéz lesz az Ioniq Electric dolga, ha mellette ott áll a 482 km-es hatótávú Kona Electric crossover is. Még akkor is, ha a Kona alapvetően egy benzines autóból átalakított villanyautó, miközben az Ioniqot kifejezetten elektromos járműplatformra építették. A Hyundai tájékoztatása szerint 2018-ban eddig 266 darab Ioniq Electricet értékesítettek Amerikában.

Azt ugyan a Hyundai vezetői nem árulták el, mennyivel fog nőni az Ioniq akkujának kapacitása, azonban bizonyos dolgokat lehet sejteni. Castillo elmondta, hogy az új modell nem veszélyezteti a Kona hosszú hatótávolságú változatát, vagyis az autóba nem a crossover 64 kWh akkuja fog kerülni. Másik opcióként marad a kisebbik, 39,2 kWh-s változat akkucsomagja, ami még így is 40 százalékkal nagyobb, mint a mostani 28 kWh-s csomag. Ezzel a Kona Electric a WLTP szerint 312 km megtételére képes, az Ioniq pedig áramvonalasabb karosszériájának köszönhetően valószínűleg simán megugorja a Castillo által említett 320 kilométeres határértéket.

A Hyundai Ioniq hibridváltozatainak frissített prototípusai már a tesztelés fázisában vannak, így piaci megjelenésükre várhatóan valamikor a jövő év második felében kerülhet sor.

szerző: Dönci